Ideiglenes utak: így kerülheti el a káoszt az M1 bővítése alatt

2025. július 16. 07:46

Az idei évben induló bővítés során összesen 72 alul- és felüljáró átépítésére kerül sor.

2025. július 16. 07:46
null

Ideiglenes felhajtókkal segítik az M1-es autópálya forgalmát a bővítés ideje alatt. A beruházás célja, hogy a gyorsítósávokkal egyszerűbbé és biztonságosabbá váljon a felhajtás az érintett csomópontoknál – olvasható a MKIF Zrt. közösségi oldalán

Ezek az ideiglenes utak nemcsak a felhajtást és a besorolást könnyítik, hanem lehetővé teszik a feljutást olyan pontokon is, ahol a meglévő csomóponti ágak a hidak, felüljárók átépítése miatt nem lennének használhatók.

Az idei évben induló bővítés során összesen 72 alul- és felüljáró átépítésére kerül sor, hogy azok megfeleljenek az új, szélesebb keresztmetszet követelményeinek. A meglévő szerkezetek alatt ugyanis nem férne el a bővített pálya, ezért szükséges a teljes átépítés.

Fotó: MKIF Zrt. - Az ország útja

Az első ütemben hat helyszínen készülnek el ideiglenes felhajtók:

Concó, Tatabánya, Óbarok, Bicske, Herceghalom és a Sasfészek-tó pihenőhely térségeiben. A munkálatok során mintegy 6000 köbméter földet mozgatnak meg, és több mint 7000 négyzetméter aszfaltot terítenek le.

A háromrétegű, összesen 23 centiméter vastag aszfaltréteg biztosítja, hogy az ideiglenes felhajtók elbírják a rájuk nehezedő forgalmat a kivitelezés ideje alatt. Az építés során a korábban felmart aszfalt egy részét is újrahasznosítják.

 

Nyitókép forrása: Az MKIF Zrt. - Az ország útja Facebook-oldala

Ezt is ajánljuk a témában

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kishegyi
2025. július 16. 11:27
Nahát!!!! Hogy hogy lop ez az Orbán kormány...! Még a mumus M1-es felújításra is telik! Évekig kellett hallgatnunk, hogy csak az EU-s pénzeknek köszönheti, hogy hatalmon maradt. Szóval, lehet újat kierőlködni, libsikéim!
h040183
2025. július 16. 10:57
Úgy! Köszönjük meg újfent Gyurcsánynak, hogy olyan koncessziós szerződést kötött, hogy a pályafenntartón nem kérhető számon a karbantartás elmaradása. Ezt újra kell fizetnünk. És Magyar Pötyi pont ezt csinálná, hiszen ő "hajlandó lemondani egy kis szuverenitásról", hogy a Strabag kedvébe járjon!
bergmann
2025. július 16. 09:22
-hamár felújítják érdemes lenne plusz egy sávval bővíteni. Előbb-utóbb meg kell csinálni és akkor megint évekig totyoghatunk a pályán. - kb egy hónapja a határtól a KÖKI-ig hétköznap 6 óra volt az út. Úgy 10-12 lezárás mellett mentem el, munka egy helyen folyt, a többin még élő embert se lehetett látni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!